fredag 19 december 2014

Klimatanläggningen 2.0



I somras hade jag problem med att bilen immade igen, klimatanläggningen upplevdes som stark, men att styrningen inte vågade dra på tillräckligt med mos. Nu har tiden gått och det är kallare ute, exakt den absolut värsta tiden enligt min 7åriga erfarenhet som luftvärmepumpskonstruktör.

Men ta mig tusan om det inte fungerar felfritt nu. Så, vad händer egentligen? Varför immar inte bilen igen längre? Har man en slagt egenfrekvens eller kritisk punkt kring svensk sensommar som den inte orkar med eller har bilen fått ny mjukvara OTA?

Jag vet inte, är bara positivt inställd till klimatanläggningen och vintertid, lirar klockrent. Hade man bara haft kvar sina 22kWh eller ännu bättre typ 40kWh så hade jag älskat bilen - för att hoppas på att det byggs snabbladdare är ju bara att glömma tyvärr :-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar