tisdag 10 februari 2015

Gick inte att ladda pga snön










Akutrunda till stan på väg hem från jobbet, pluggade in mig på laddstolpen i stan och aktiverade denna med RFid-kortet som jag tjatat till mig på turistbyrån. Till min förvåning så blinkade Leif med tre blå lamor och inget hände. Jag hade inte tid att felsöka på plats utan gick köra hem oladdad.

Väl hemma och efter lite googlande visade det sig att den fjäderbelastade knappen/haken på laddkontakten inte fjädrade ut. Det hade helt enkelt byggt upp is bakom kontaktstycket. Skitdesign av laddluckan gör att det snöar in vilket orsakade ett driftstopp.

Jag var inte glad och är bekymrad över hur lite Nissan verkar ha testat bilen i kyla. Varmgarage är rätt medicin om man vill köra Leif på vintern, kunna ladda och komma mer än 7mil på en laddning...  notera att man kring nollan bara kommer 10mil i maklig fart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar