torsdag 11 september 2014

Laddfria dagar

Nu på sommaren räcker bilens räckvidd riktigt bra. Jag testar lite olika laddrutiner istället för att alltid fylla på till 100% över allt. Nu laddar jag på jobbet med den medföljande 10A laddsladden och på övriga platser där jag uppehåller mig längre än bara en liten stund, exempelvis på modellflygfältet och ingenting hemma över natten. Nog för det kan kvitta i kostnad, men det är kul att prova olika koncept.

I helgen körde jag hem 3.5mil från jobbet, fixade helgens körningar där elbilen var ett alternativ inkl shoppingrunda till staden 2.5mil bort samt besök på Grytåsa loppis.  Jag klarade mig riktigt bra faktiskt och kom tillbaka till motorvärmarstolpen på jobbet med 15% kvar i tanken.




Kolugnt med någon mil kvar till jobbet, fortfarande varma dagar och nätter, tur är väl det. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar